петак, 30. септембар 2016.

Zimnicu lako pripremi, blago tebi, blago meni

Kiseli krastavčić, voli ga stomačić,

još karfiol kad se pridruži

titulu vrhunskog kulinara očas ti pruži!


Da li su i vama, kao i mnogima, septembar i oktobar meseci rezervisani za pripremu zimnice? Voleli mi da je jedemo ili ne, bili vični u njenoj pripremi ili nas pak karakteriše titiula početnika, složićete se da je zimnica bilo kog tipa izuzetno korisna kada nastupe hladni zimski dani. Ja lično u životu ne volim stvari koje me uzimaju i troše celu i uvek se rađe opredeljujem za jednostavne i funkcionalne stvari i aktivnosti koje pritom imaju zadovoljavajuće rezultate. Recimo, ajvar jeste kralj svake zimnice, ali za njegovu pripremu je potrebno puno vremena, puno ljudi, puno rada, puno strpljenja. Ajvar ne moža da priprema samo jedna osoba, tj. može, ali nakon pripreme ladno joj se piše rehabilitacija od nekoliko dana kako se i sama ne bi pretvorila u papriku ili plavi patlidžan.
Na sreću, postoje izuzetno spasonosne alternative za pripremu zimnice. Štede vreme, štede novac, čuvaju leđa, ruke, može ih pripremati samo jedna osoba,... Tako postoji ajvar koji se priprema u rerni, koji možete da napravite iako nemate podrum ili dvorište, adekvatno grejno telo i džinovsku šerpu. Mogu da se kladim da svi vi koji ajvar spremate na standardan način, posle silnog pečenja, ljuštenja, mlevenja, kuvanja, na kraju ’’obožavate’’ da perete onu šerpetinu. :D
No, o ajvaru opširnije nekom drugom prilikom. U ovom postu delim sa vama recept za pripremu turšije, takođe na jednostavan način. Recept posle čije pripreme nećete baldisati od umora. Recept koji verujem da ćete uvrstiti u svoju kulinarsku svesku i kome ćete se rado vraćati svake jeseni.

Kako da vrlo lako pripremite kisele krastavčiće, sto puta ukusnije od onih kupovnih, o tome vam pričam.


Najteže u pripremi ove hrane za zimu jeste pribaviti i dobro oprati povrće, sve ostalo je mačiji kašalj. Ja uvek biram one krastavčiće srednje veličine, brzo se ređaju u burence ili malo veću teglu, fino uklapaju jedan u drugi i jedan do dva krastavčićča tokom obroka su prava mera za salatu. Kada su recimo u pitanju oni sitniji, tokom obroka vam treba najmanje pet komada, što ostavlja utisak da jedete previše. Takav utisak verovatno stiče i gost, ako se kojim slučajem našao kod vas na ručku.

Da ne dužim više sa pričom i razglabanjem, u nastavku sledi detaljan recept za pripremu:

Potrebno je:

- 5 litara vode
- 1 litar sirćeta
- 200 grama soli
- 200 grama šećera
- 1 kesica bibera u zrnu
- 1 konzervans (5 gr)
- 1 vinobran (10 gr)
- lovorov list
- 2 glavice belog luka
- krastavčići
- karfiol

Napomena: za ovu količinu tečnosti potrebno otprilike oko 5-6 kg krastavčića i oko 2 kg karfiola, ali sve ipak zavisi od veličine krastavaca i načina na koji se ređaju u teglu i bure.


Postupak pripreme :

U 5 litara hladne vode dodati sirće, so, šećer, biber u zrnu i lovorov list. Staviti na vatru i kada tečnost provri, dodati joj konzervans i vinobran, mešati dok se ne istope i tako vrelu vodu sipati u bure ili teglu sa prethodno naređanim krastavčićima, karfiolom i belim lukom. 

Pritisnuti na vrhu onom mrežastom plastikom za zimnicu ili teškim čistim kamenjem. Zatvoriti burence ili teglu. I to je cela filozofija! 

Za nekih petnaest, dvadeset dana, spremite se da uživate u divnim ukusima. I verujte mi na reč, ova turšija itekako nadmašuje kupovnu!


A da li i kako vi pripremate zimnicu od kiselih krastavčića?

Pozdravljam vas do narednog posta,
Milica

P.S. Hvala mojoj mamasiti za ovaj divan recept! <3 

1 коментар:

  1. Nikada u životu nisam videla ovakvo čudo, tražila sam rešenje da zatrudnim više od 8 godina nakon braka, pokušala sam sve moguće ali ništa nije uspelo dok nisam videla onlajn dokaz kako je dr Fadi pomogao mnogim ženama da zatrudne trudna sa njenom mocnom magijom, napisala sam i objasnila svoju situaciju, obecao mi je pomoci i zatrudnjecu pre mesec dana uradila sam sve sto mi je naredio i otisla sam u bolnicu po poruku i doktor mi je potvrdio da imam 5 godina dana trudna, do sada sam rodila svog zgodnog sina, moj muz je sada zadovoljan i daje mi sve sto trazim, zahvaljujuci dr. Fadyju kontaktirajte ga ako vam treba pomoc.
    * Ako želite da zatrudnite.
    * Ako želite da vratite svog dečka.
    * Ako želite da zaustavite abortus.
    * Ako želite duhovnu moć.
    * Ako želite da postanete poznati.
    * Ako želite da izliječite bilo koju bolest. Kao HIV/AIDS
    E.T.C.
    E-pošta:drfady720@Gmail.com
    WhatsApp:+2349039422406

    ОдговориИзбриши