среда, 21. јун 2017.

Spiner - da li ga imaš i ti?


’’Svako vreme nosi svoje breme’’. Ali, svako vreme nosi i pomamu za određenim vidom zanimacije.

Koji je to gadžet u poslednje vreme zavrteo svet i koji su gadžeti nekada vladali, o tome vam pričam.

Spiner (Fidget Spinner) vrti tamo gde burgija neće. Pre nego postanem svesna saznanja koje je u stvari to čudo koje svako živ ima u rukama, nesvesno sam ga ignorisala. Tek kada me je moje dete jednog dana pitalo ’’Mama, znaš li ti šta je to spiner?’’, kockice su se složile. Pa njega su kupovala deca ispred mene u radnji sa igračkama. Vrtela ga je detetova vaspitačica. Ugledala sam ga i kao aplikaciju na majici jednog momka. ’’Daaaa, znam šta je spiner!’’, odgovorila sam. A kako je moja devojčica tog dana, sad se već ne sećam iz kog razloga, zaslužila neku nagradu, pretpostavljate, ta nagrada je bila spiner.


Iskrena da budem, mislila sam da će biti jeftiniji. Kada me je opaučila njegova cena, shvatila sam da je, u punom jeku ovog, nazvala bih ga ’’izvlakačparaizdžepa’’, prosto nemoguć slučaj da bude jeftin. Ima ih od plastike, keramike, metala, onih koji svetle u mraku,... Ono što spiner zapravo pokreće jeste obični kuglični kotrljajući ležaj koji ima široku namenu u mašinskoj industriji, a za višeminutno okretanje zaslužan je specifičan, uglavnom trokraki dizajn ovog predmeta. I svaka čast pronalazaču! Poenta je da od nečeg postojećeg, što vrši neku drugu funkciju, napraviti nešto novo i originalno, što ovaj vrtaljot svakako jeste. A kažu da ima i korisne efekte na čovekovo bivstvovanje. Preporučuje se da ga vrte nervozne osobe koje grickaju nokte ili non-stop tresu nogom, hiperaktivnoj deci za fokusiranje pažnje, a ovakve igračke koje upošljavaju prste mogu biti korisne i deci sa autizmom. Ipak, mišljenja o njegovoj funkcionalnosti pored obične zabave su podeljena, pa je recimo nekoliko škola u Americi strogo zabranilo upotrebu spinera u svojim prostorijama.

Na osnovu svega ovoga dođe mi da se zapitam: čemu zapravo sve ovo? Odvajkada su nas spopadale svakojake izmišljotine koje uzmu toliko maha da bukvalno iskaču iz frižidera. Kad sam ja bila dete, na repertoaru su bili mirišljavi papirići i sličice automobila iz Turbo žvaka. Nekada su to bili klikeri, pa praćke čija su municija bili metkići od plastificiranih žica, savijeni u oblik latiničnog slova ’’U’’, pa pištoljčići na dijabole (plastične kuglice), ne baš tako bezazlene ako te pogode. Devojčice su igrale lastiš (bila je prava fora imati onaj najduži), pa preskakale vijaču i vrtele obruč (hulahop). Dođoše onda na red igrice, pa gurnuše u zapećak sve ove, u odnosu na njih, fine stvari za igru na otvorenom. Srećom, polako ali sigurno, svima postade jasno šta ima onu pravu vrednost, pa ponovo krenuše da naviru kreativne zanimacije a la kineska radnja. HelloKittymanija, Frozenomanija, Patrolne šape,... pršte gde god da se okreneš. Na repertoar pre jedno dve-tri godine izbiše i one gumice od kojih su se plele narukvice, ogrlice i svašta još nešto.


Sve u svemu, pa neka! Jeste da trgovci i pronalazači, zahvaljujući svim ovim izmišljotinama, zarađuju enormne svote, a roditelji, bake, deke, tetke i ostala mnogobrojna rodbina gule se k’o krompiri, jeste da nam deca liče jedno na drugo i da ih u masi, zbog istih kapica, haljinica i majičica ne možemo prepoznati, neka su samo ona srećna! Neka vlada svašta nešto ovog tipa, što reče Đole Balašević, ’’samo da rata ne bude’’. Ako je meni, tebi i drugima mnogim detinjstvo presečeno, neka bar naša deca od igre rastu, u san svake večeri utonu bezbrižno, sneno. :)

Naš spiner duginih boja videli ste na slici iznad. A kako izgleda vaš? Pa da li je moguće da ga još uvek niste nabavili? :D Budite slobodni da slike svojih spinera kačite na zid Fb stranice bloga, da vidimo čiji je najlepši!? :)

Pozdravljam vas do narednog posta,
Milica

Izvori fotografija odozgo naniže:
1. lična arhiva
2. www.heykadin.com.tr


3 коментара:

  1. Sviđa mi se ovaj vaš a mi ga još nismo nabavili. Još uvek ga ne traži :)

    ОдговориИзбриши
  2. Zgodan kao antistres igracka, mozes fino da gadjas onoga ko te nervira.
    Salu na stranu... U mom okruzenju to nikome nije zabavno.
    Tinejdzerke imaju preca posla.
    Volela sam da pletem one gumice, iskreno. Bar je bilo kreativno i smisleno.

    ОдговориИзбриши
  3. Nikada u životu nisam videla ovakvo čudo, tražila sam rešenje da zatrudnim više od 8 godina nakon braka, pokušala sam sve moguće ali ništa nije uspelo dok nisam videla onlajn dokaz kako je dr Fadi pomogao mnogim ženama da zatrudne trudna sa njenom mocnom magijom, napisala sam i objasnila svoju situaciju, obecao mi je pomoci i zatrudnjecu pre mesec dana uradila sam sve sto mi je naredio i otisla sam u bolnicu po poruku i doktor mi je potvrdio da imam 5 godina dana trudna, do sada sam rodila svog zgodnog sina, moj muz je sada zadovoljan i daje mi sve sto trazim, zahvaljujuci dr. Fadyju kontaktirajte ga ako vam treba pomoc.
    * Ako želite da zatrudnite.
    * Ako želite da vratite svog dečka.
    * Ako želite da zaustavite abortus.
    * Ako želite duhovnu moć.
    * Ako želite da postanete poznati.
    * Ako želite da izliječite bilo koju bolest. Kao HIV/AIDS
    E.T.C.
    E-pošta:drfady720@Gmail.com
    WhatsApp:+2349039422406

    ОдговориИзбриши